5 najčastejších chýb AirMatic podvozku od Mercedesu

on
Categories: Vzduchový podvozok

Zatiaľ čo väčšina systémov AIRMATIC môže najazdiť bez akejkoľvek služby alebo opravy aj 200 tisíc kilometrov, skôr či neskôr sa majitelia musia pripraviť na to, že všetko má svoju životnosť a môže dôjsť k poruche. Pre zavesenie AIRMATIC päť hlavných a najčastejších problémov: relé, kompresory, unikajúci vzduch, vŕzganie, trasenie.

Podvozky Airmatic boli prvýkrát uvedené do výroby v roku 2002, to znamená, že tento typ vzduchového podvozku je v niektorých vozidlách Mercedes inštalovaný už viac ako 16 rokov. To ďaleko prevyšuje akúkoľvek veľkorysú záručnú lehotu, takže aj časovo odolné originálne Airmatic diely vzduchového podvozku bude potrebné vymeniť.

Veľa vozidiel značky Mercedes-Benz má riadiacu jednotku pneumatického odpruženia (N51), ktorá je zodpovedná za úpravy medzi športovým a komfortným režimom jazdy. Avšak niekedy sú s týmto systémom problémy, alebo je tu chyba samotného vzduchového odpruženia.

Hlásenie na palubovke zvyčajne informuje vodiča o každej možnej chybe, ale tieto popisky sú často nejasné a neinformujú o presnom probléme. Väčšinou systém jednoducho poukáže na to, že existuje problém a vy vašeho štvorkolesového tátoša musíte doviezť k vášmu mechanikovi, takže tento článok bude popísovať niektoré z možných problémov týkajúcich sa systému AirMatic.

Mercedes Benz Airmatic Odpruženie Problém č. 1 – Problémy s relé:

Relé je spínač, ktorý riadi elektronické obvody otváraním a zatváraním obvodov vo vašom kompresore. Niekedy zlyhá v dôsledku dlhšieho času spojenia s kompresorom.

Váš mechanik vám pomôže určiť, kde je umiestnenie relé AirMatic podvozku, ak ho chcete vymeniť. Toto je jednoduchá oprava, a zvládne ju v podstate každý servis.

Mercedes Airmatic Odpruženie Problém č. 2 – kompresor:

Kompresor sa stará o stály tlak vzduchu vo vankúšoch so vzduchom a môže niekedy spôsobiť zablokovanie prúdenia vzduchu; stratí požadovaný tlak potrebný na udržanie vzduchového odpruženia alebo môže kompresor úplne zlyhať.

Niekedy sa môže zdať, že kompresor by mal byť vymenený, ale niekedy môže vyžadovať jednoduchú opravu, napríklad opravu alebo výmenu kábla. Ak ide o problém kompresora, jedná sa o jednu z najdrahších opráv pneumatického systému. Hlavné znamenie, že kompresor odišiel do večných lovíšť je, že celé vozidlo je znížené a nechce sa zvýšiť- v systéme nieje vzduch, nie je počuť vrčanie kompresora alebo naopak je počuť nadmerný hluk od kompresora.

Mercedes Benz Airmatic Problém č. 3 – Zablokovanie vzduchového ventilu:

Vzduch môže potenciálne uniknúť späť do kompresora a spôsobiť vnútorné poškodenie samotného kompresora. To budete cítiť počas jazdy (diskomfort) a tiež to ovplyvňuje výšku vozidla. U modelu W220 problémy s ventilom Airmatic sa vyskytujú pomerne často, ale vodiči/mechanici často nesprávne identifikujú tento problém ako poškodenie vzduchového tlmiča. Jedným z „vedľajších účinkov“ vadného vzduchového ventilu je, že vozidlo si neudrží svoju výšku.

Mercedes Airmatic Problém č. 4 – Vŕzgajúce odpruženie:

Niekedy Airmatic tlmiče majú vady už od výroby alebo sa poškodia v dôsledku nesprávnej manipulácie počas akéhokoľvek štádia životného cyklu tlmiča. Zákazníci sa sťažujú na škrípavý zvuk alebo chrastenie, ktoré prichádzajú zvnútra samotného tlmiča.

Toto je zvyčajne spôsobené v dôsledku uvoľnenia vnútorných komponentov zavesenia Airmatic. Tlmič môže fungovať správne, ale hluk od tlmiča spôsobuje, že jazda je nepríjemná, preto by mali byť tlmiče Airmatic vymenené alebo repasované.

Airmatic Suspension Problém, č. 5 – Airmatic Malfunction:

Niekedy je vinníkom samotná vzduchová pružina. Mohlo dôjsť k zlyhaniu v dôsledku nesprávnej inštalácie, alebo môže byť dôsledkom výrobnej chyby.

Vzduchový tlmič môže tiež zlyhať vďaka opotrebeniu alebo neschopnosti zachytávať vzduch, ktorý sa čerpá z kompresora. Jedným z hlavných signálov, že vzduchový podvozok Airmatic má problém, je to, že len jedna tlmič klesne, zatiaľ čo ostatné tlmiče sa zdajú byť v poriadku (držia svoju výšku).