BLOG

Zníženie podvozku motoriek, hlavne chopprov ako sú Harley-Davidson v USA nie je ničím novým. Dobre vieme, že žiadny Harley nie je rovnaký, sú to motorky, ktoré si proste majitelia odjakživa upravovali podľa svojho gusta.

Riešenia na znižovanie podvozku v minulosti však znamenali celkom výrazný zásah do systému pruženia. Niektoré metódy znižovania podvozku vyžadovali odpílenie časti pružiny. Iní jedinci nemali problém vziať vzduchové vankúše z Chevroletu a namontovať ich na Harley.

Spoločnosť Strutmasters predstavila svoju súpravu vzduchového odpruženia motocykla EZ Rider, jedná sa o vzduchové odpruženie vyrobené špeciálne pre motocykle Harley-Davidson.

Vzduchový podvozok pre váš Harley-Davidson

Ľudia, ktorí si kúpia motocykel Harley-Davidson, očakávajú od svojho stroja kvalitu a výkon. Zníženie krásnej motorky, ako je Softail alebo Dyna Glide, s nejakým polovičatým na kolene robeným riešením robí z tohto biku tuzingovú amatérčinu.

Preto je tu Strutmasters. Experti zo Severnej Karolíny z USA sú od roku 1999 špičkovým hráčom v oblasti náhradných podvozkov pre motocykle.

Ich nový set odstraňuje potrebu rezania strún alebo iných nezmyselných a často nebezpečných zásahov do pruženia, alebo používať staré súčiastky z áut. Namiesto toho si môžete kúpiť set podvozku navrhnutého špeciálne pre vašu motorku.

To nielenže znamená, že takýto podvozk správne pracuje, ale tiež to znamená, že sa ľahko inštaluje.

Výhody vzduchového odpruženia EZ Rider pre motorky

Možno to na Slovensku nie je až také bežné, ale v Amerikae je mnoho ľudí ktorí jednoducho milujú vzhľad zníženého motocykla. Dyna Glide alebo V-Rod ktorý sa skoro kĺže po ceste, určite vzbudzuje veľkú pozornosť.

Táto súprava vám umožní zložiť bicykel, kedykoľvek budete chcieť. Na rozdiel od väčšiny ostatných produktov na trhu vám to tiež umožňuje zvýšiť ich úroveň v prípade potreby.

Tieto prémiové sety vám umožňujú nastavenie svetlej výšky motorky stlačením jediného tlačidla.

Kratší jazdci si zamilujú schopnosť znížiť bike, aby si uľahčili nasadenie alebo jednoducho zlepšili stabilitu keď zastavia na križovatke. Vyšší jazdci budú tiež milovať možnosť získať o niečo väčší priestor pre nohy.

Výška však nie je jediná vec, ktorú vám umožňuje nastavenie EZ Rider Air Suspension. Majitelia Harley-Davidson budú môcť upraviť tuhosť svojho sedadla.

To znamená, že môžete kedykoľvek pridať ďalšiu podporu pre cestujúcich. Môžete tiež upraviť tuhosť podvozku tak, aby čo najviac vyhovovala meniacim sa podmienkam vozovky.

Za necelých 600 dolárov je to neuveriteľné množstvo variability a funkcií, ktoré môžete pridať k svojmu motocyklu Harley-Davidson.

Existuje viacero výrobcov, ktorí navrhujú a vyrábajú ergonomické pracovné stanice, ktoré pomáhajú zlepšiť vašu pohodu a zvýšiť produktivitu. Ergonomický pracovný stôl  ktorého výška sa dá elektricky nastaviť od 35″ do 54 3/16″ so 4 programovateľnými nastaveniami pamäte na nastavenie potrebnej výšky.

Tieto pracovné stoly sú neuveriteľne pevné. My sme si vybrali výškovo nastaviteľný stôl Muovi. Na trhu dnes neexistuje pracovný stôl, ktorý by mu mohol konkurovať. Stolová doska odolná voči abrázii pozostáva z drevotrieskovej dosky s vysokou hustotou a pevného jadra MDF. My sme si vybrali takúto pracovnú dosku kvôli našim nárokom do dielne. Tento pracovný stôl je dodávaný so štyrmi 5-palcovými ťažkými, hladkými uzamykacími kolieskami, ktoré uľahčujú presunutie pracovného stola okolo vašej dielne. Uložte si náradie do pohodlnej 24-palcovej zásuvky. Ergonomický elektrický výškovo nastaviteľný pracovný stôl Muovi je ideálny pre Vašu garáž, obchod alebo sklad. My sme veľmi spokojní.

Vzduchovým podvozkom u vozidiel BMW X5 typ E53, vie niekedy naozaj potrápiť peňaženku, najmä po viacnásobných návštevách servisu, ktorý nevie, čo vymeniť. Po prečítaní niekoľkých jednoduchých rád budete vedieť s veľkou pravdepodobnosťou určiť poruchu a môžete ušetriť veľa času a peňazí na servis. Ak počujete od povozku nežiadúce zvuky, alebo vaša X5-ťka „leží“ na zemi bez svetlej výšky, tento článok je práve pre vás!

1) Najskôr otvorte batožinový priestor a vyberte rezervnú pneumatiku. Pod rezervou je kryt a vo vnútri je vzduchové čerpadlo ktoré sa stará o tlak vzduchu a relé. Skontrolujte kabeláž ku kompresoru a skontrolujte, či je stále správne pripojená. Tiež sa pozrite, či niekde nie je vlhkosť alebo či sa v kontaktoch nenachádza voda. Je známe, že modely so strešným oknom majú upchaté drenážne potrubia a často odtekajú do batožinového priestoru priamo pri batérii. Ak vidíte niekde pozostatky z vody, príznaky vlhkosti, pravdepodobne máte problém v elektrike kvôli skratu.

2) Zapnite vozidlo a počúvajte, či kompresor beží, alebo nechajte kamaráta, nech počúva, či kompresor tlačí. Zvuk je podobný tomu, ako keď vám chladí chladnička. V niektorých modeloch sa kompresor zapne aj keď otvoríte dvere, ostatné modely budú potrebovať naštartovanie a beh motora. Ak počujete, že kompresor beží a vozidlo sa začne zdvíhať, nechajte odpruženie urobiť to, čo má, a vozidlo zdvihnite do normálnej výšky. Ak chcete, raz alebo dvakrát prejdite okolo komína.

3) Akonáhle sa vozidlo dostane do štandardnej výšky, vypnite motor a niekoľkokrát ho obíjdite a počúvajte zvuky. Ak počujete syčanie a auto sa pomaly spúšťa, máte problém so vzduchom, netesnosť vo vzduchovej pružine, vedení alebo ventile. Vezmite si striekaciu fľašu naplnenú mydlovou vodou a sprejujte komponenty vzduchového odpruženia, vzduchové vedenia, vzduchové pružiny / mechy a ventily. Ak vidíte akékoľvek konzistentné prebublávanie, môžete si byť istí, že časť má únik a je potrebné ju okamžite vymeniť.

Dôležité!! Ak tento problém budete ignorovať, a nevymeníte komponent vzduchového odpruženia, ktorý spôsobuje únik vzduchu, trpí váš vzduchový kompresor, ktorý väčšinou pri nadmernej záťaži odíde do večných lovíšť a oprava sa predraží.

4) Ak sa auto zdvihlo do štandardnej výšky, ale jedna strana auta je v inej výške ako druhá strana, pravdepodobne máte elektrický problém. Tieto typy problémov môžu byť trochu viac zákerné, pretože to vyžaduje kontrolu poistiek a relé v rôznych oblastiach vášho vozidla s kvalitným multimetrom. Odporúčame nechať na mechanika, ktorý vie, čo robí. Poruchou môže byť nejaké relé, alebo napr. vzduchový ventil.

Ak máte rezervnú pneumatiku odstránenú a odstránený kryt z čerpadla vzduchového kompresora, začnite kontrolou poistiek s číslom 79 (7,5 amp) a 87 (30 amp) s multimetrom na kontinuite. Niektoré modely majú toto relé na pravej strane batožinového priestoru. Ak sú tieto testy v poriadku, zamierte do odkladacej skrinky pred jazdcom a skontrolujte číslo poistky 57 (15 amp). Ak máte predné aj zadné vzduchové odpruženie, za reléovou skrinkou sa nachádza ďalšie relé pre riadenie prívodu vzduchu a v niektorých prípadoch môže ísť o problém so vzduchovým odpružením. Jednou z posledných možností je kontrola snímačov výšky jazdy odstránením pneumatík a kontrolou každého senzora vedľa vzduchovej pružiny. Ak sú senzory zaseknuté, vozidlo si myslí, že je v inej výške, resp. rôzne kolesá na rôznych úrovniach a musia byť vymenené.

Zatiaľ čo väčšina systémov AIRMATIC môže najazdiť bez akejkoľvek služby alebo opravy aj 200 tisíc kilometrov, skôr či neskôr sa majitelia musia pripraviť na to, že všetko má svoju životnosť a môže dôjsť k poruche. Pre zavesenie AIRMATIC päť hlavných a najčastejších problémov: relé, kompresory, unikajúci vzduch, vŕzganie, trasenie.

Podvozky Airmatic boli prvýkrát uvedené do výroby v roku 2002, to znamená, že tento typ vzduchového podvozku je v niektorých vozidlách Mercedes inštalovaný už viac ako 16 rokov. To ďaleko prevyšuje akúkoľvek veľkorysú záručnú lehotu, takže aj časovo odolné originálne Airmatic diely vzduchového podvozku bude potrebné vymeniť.

Veľa vozidiel značky Mercedes-Benz má riadiacu jednotku pneumatického odpruženia (N51), ktorá je zodpovedná za úpravy medzi športovým a komfortným režimom jazdy. Avšak niekedy sú s týmto systémom problémy, alebo je tu chyba samotného vzduchového odpruženia.

Hlásenie na palubovke zvyčajne informuje vodiča o každej možnej chybe, ale tieto popisky sú často nejasné a neinformujú o presnom probléme. Väčšinou systém jednoducho poukáže na to, že existuje problém a vy vašeho štvorkolesového tátoša musíte doviezť k vášmu mechanikovi, takže tento článok bude popísovať niektoré z možných problémov týkajúcich sa systému AirMatic.

Mercedes Benz Airmatic Odpruženie Problém č. 1 – Problémy s relé:

Relé je spínač, ktorý riadi elektronické obvody otváraním a zatváraním obvodov vo vašom kompresore. Niekedy zlyhá v dôsledku dlhšieho času spojenia s kompresorom.

Váš mechanik vám pomôže určiť, kde je umiestnenie relé AirMatic podvozku, ak ho chcete vymeniť. Toto je jednoduchá oprava, a zvládne ju v podstate každý servis.

Mercedes Airmatic Odpruženie Problém č. 2 – kompresor:

Kompresor sa stará o stály tlak vzduchu vo vankúšoch so vzduchom a môže niekedy spôsobiť zablokovanie prúdenia vzduchu; stratí požadovaný tlak potrebný na udržanie vzduchového odpruženia alebo môže kompresor úplne zlyhať.

Niekedy sa môže zdať, že kompresor by mal byť vymenený, ale niekedy môže vyžadovať jednoduchú opravu, napríklad opravu alebo výmenu kábla. Ak ide o problém kompresora, jedná sa o jednu z najdrahších opráv pneumatického systému. Hlavné znamenie, že kompresor odišiel do večných lovíšť je, že celé vozidlo je znížené a nechce sa zvýšiť- v systéme nieje vzduch, nie je počuť vrčanie kompresora alebo naopak je počuť nadmerný hluk od kompresora.

Mercedes Benz Airmatic Problém č. 3 – Zablokovanie vzduchového ventilu:

Vzduch môže potenciálne uniknúť späť do kompresora a spôsobiť vnútorné poškodenie samotného kompresora. To budete cítiť počas jazdy (diskomfort) a tiež to ovplyvňuje výšku vozidla. U modelu W220 problémy s ventilom Airmatic sa vyskytujú pomerne často, ale vodiči/mechanici často nesprávne identifikujú tento problém ako poškodenie vzduchového tlmiča. Jedným z „vedľajších účinkov“ vadného vzduchového ventilu je, že vozidlo si neudrží svoju výšku.

Mercedes Airmatic Problém č. 4 – Vŕzgajúce odpruženie:

Niekedy Airmatic tlmiče majú vady už od výroby alebo sa poškodia v dôsledku nesprávnej manipulácie počas akéhokoľvek štádia životného cyklu tlmiča. Zákazníci sa sťažujú na škrípavý zvuk alebo chrastenie, ktoré prichádzajú zvnútra samotného tlmiča.

Toto je zvyčajne spôsobené v dôsledku uvoľnenia vnútorných komponentov zavesenia Airmatic. Tlmič môže fungovať správne, ale hluk od tlmiča spôsobuje, že jazda je nepríjemná, preto by mali byť tlmiče Airmatic vymenené alebo repasované.

Airmatic Suspension Problém, č. 5 – Airmatic Malfunction:

Niekedy je vinníkom samotná vzduchová pružina. Mohlo dôjsť k zlyhaniu v dôsledku nesprávnej inštalácie, alebo môže byť dôsledkom výrobnej chyby.

Vzduchový tlmič môže tiež zlyhať vďaka opotrebeniu alebo neschopnosti zachytávať vzduch, ktorý sa čerpá z kompresora. Jedným z hlavných signálov, že vzduchový podvozok Airmatic má problém, je to, že len jedna tlmič klesne, zatiaľ čo ostatné tlmiče sa zdajú byť v poriadku (držia svoju výšku).