Problémy so vzduchovým podvozkom u BMW X5 E53 (problémy a opravy)

on
Categories: Vzduchový podvozok

Vzduchovým podvozkom u vozidiel BMW X5 typ E53, vie niekedy naozaj potrápiť peňaženku, najmä po viacnásobných návštevách servisu, ktorý nevie, čo vymeniť. Po prečítaní niekoľkých jednoduchých rád budete vedieť s veľkou pravdepodobnosťou určiť poruchu a môžete ušetriť veľa času a peňazí na servis. Ak počujete od povozku nežiadúce zvuky, alebo vaša X5-ťka „leží“ na zemi bez svetlej výšky, tento článok je práve pre vás!

1) Najskôr otvorte batožinový priestor a vyberte rezervnú pneumatiku. Pod rezervou je kryt a vo vnútri je vzduchové čerpadlo ktoré sa stará o tlak vzduchu a relé. Skontrolujte kabeláž ku kompresoru a skontrolujte, či je stále správne pripojená. Tiež sa pozrite, či niekde nie je vlhkosť alebo či sa v kontaktoch nenachádza voda. Je známe, že modely so strešným oknom majú upchaté drenážne potrubia a často odtekajú do batožinového priestoru priamo pri batérii. Ak vidíte niekde pozostatky z vody, príznaky vlhkosti, pravdepodobne máte problém v elektrike kvôli skratu.

2) Zapnite vozidlo a počúvajte, či kompresor beží, alebo nechajte kamaráta, nech počúva, či kompresor tlačí. Zvuk je podobný tomu, ako keď vám chladí chladnička. V niektorých modeloch sa kompresor zapne aj keď otvoríte dvere, ostatné modely budú potrebovať naštartovanie a beh motora. Ak počujete, že kompresor beží a vozidlo sa začne zdvíhať, nechajte odpruženie urobiť to, čo má, a vozidlo zdvihnite do normálnej výšky. Ak chcete, raz alebo dvakrát prejdite okolo komína.

3) Akonáhle sa vozidlo dostane do štandardnej výšky, vypnite motor a niekoľkokrát ho obíjdite a počúvajte zvuky. Ak počujete syčanie a auto sa pomaly spúšťa, máte problém so vzduchom, netesnosť vo vzduchovej pružine, vedení alebo ventile. Vezmite si striekaciu fľašu naplnenú mydlovou vodou a sprejujte komponenty vzduchového odpruženia, vzduchové vedenia, vzduchové pružiny / mechy a ventily. Ak vidíte akékoľvek konzistentné prebublávanie, môžete si byť istí, že časť má únik a je potrebné ju okamžite vymeniť.

Dôležité!! Ak tento problém budete ignorovať, a nevymeníte komponent vzduchového odpruženia, ktorý spôsobuje únik vzduchu, trpí váš vzduchový kompresor, ktorý väčšinou pri nadmernej záťaži odíde do večných lovíšť a oprava sa predraží.

4) Ak sa auto zdvihlo do štandardnej výšky, ale jedna strana auta je v inej výške ako druhá strana, pravdepodobne máte elektrický problém. Tieto typy problémov môžu byť trochu viac zákerné, pretože to vyžaduje kontrolu poistiek a relé v rôznych oblastiach vášho vozidla s kvalitným multimetrom. Odporúčame nechať na mechanika, ktorý vie, čo robí. Poruchou môže byť nejaké relé, alebo napr. vzduchový ventil.

Ak máte rezervnú pneumatiku odstránenú a odstránený kryt z čerpadla vzduchového kompresora, začnite kontrolou poistiek s číslom 79 (7,5 amp) a 87 (30 amp) s multimetrom na kontinuite. Niektoré modely majú toto relé na pravej strane batožinového priestoru. Ak sú tieto testy v poriadku, zamierte do odkladacej skrinky pred jazdcom a skontrolujte číslo poistky 57 (15 amp). Ak máte predné aj zadné vzduchové odpruženie, za reléovou skrinkou sa nachádza ďalšie relé pre riadenie prívodu vzduchu a v niektorých prípadoch môže ísť o problém so vzduchovým odpružením. Jednou z posledných možností je kontrola snímačov výšky jazdy odstránením pneumatík a kontrolou každého senzora vedľa vzduchovej pružiny. Ak sú senzory zaseknuté, vozidlo si myslí, že je v inej výške, resp. rôzne kolesá na rôznych úrovniach a musia byť vymenené.